Omar Drost

Omar Drost

Personal Trainer
Email: Omar@lavitaveenendaal.nl
Over Omar

Mijn naam is Omar Drost, personal trainer bij Lavita sinds januari 2014. Zelf ben ik altijd met sport bezig geweest. Dit was eerst voetbal en sinds mijn 16e begon ik met kickboksen op wedstrijdniveau waarbij ik krachttraining als ondersteuning deed. Verder heb ik ook een HBO opleiding in de sport afgerond. Tijdens mijn ALO studie op de HAN heb ik verschillende specialisaties betreft voeding gevolgd waaronder de minor Sport en Nutrition. Door te ervaren wat krachttraining met je kan doen is het mij meer gaan interesseren. Hoe haal je het beste uit jezelf? Was een vraag die mij altijd interesseerde. Ik was daardoor ook benieuwd hoe ik mijn kennis hierin kon vergroten maar had door mijn studie en sport daar te weinig tijd voor. Ik beoefende Sanda (een chinese variant van kickboksen) op internationaal topniveau maar door een blessure op het EK moest ik daar helaas mee stoppen. Door de blessure had ik meer tijd om bij te scholen en heb ik verschillende personal training opleiding gevolgd. Omdat ik al als instructeur werkte bij Lavita kon ik dit mooi uitbreiden bij de club. Boksen/kickboksen kan een onderdeel zijn van de training (dit is geen must) maar er wordt vaak vergeten hoeveel motorische vaardigheden het vergt om te boksen/kickboksen denk hierbij aan voeten werk, oog hand coordinatie, ademhalin, draaiing in de heupen en explosiviteit daardoor kan iedereen er winst uit halen.

 

Training:
Trainen kan met verschillende doelstellingen en op heel veel verschillende manieren. Daar moet je een manier uit kiezen die bij jou past en voor jou werkt. Wil je afvallen dan kun je een uur op een cardio apparaat gaan staan maar is dat de manier? Training moet voornamelijk effectief zijn en leuk om op lange termijn doelen te behalen. Streef naar een doel! Zonder dat je weet waar je heen wilt is het lastig opbouwen. Zet een meetbaar doel op papier zodat je hier naar toe kan werken. Dit kan van alles zijn: Lichaamsgewicht afvallen(KG), dit kan zijn gewicht van je squat verhogen maar ook bijvoorbeeld lichaamsgewicht aankomen. Hierdoor heb je een meetbaar doel en dan kun je een plan van aanpak gaan maken. Combineer onderdelen die je leuk vindt! Dit zorgt er voor dat je het voor een langere termijn doet. Uiteindelijk moet jij je voldoening eruit halen en niemand anders. Combineer dumbell oefeneningen, trx oefeningen, kettlebel oefeningen en boksen met elkaar om het gevarieerd en uitdagend te houden.

Voeding:
Vaak is de uitvoering qua voeding moeilijker dan bedenken wat je nu daadwerkelijk moet eten. Het is belangrijk om af te wisselen tussen eiwitrijke maaltijden en koolhydraatrijke maaltijden om zo een constante toevoer aan je lichaam te bieden qua voedingsstoffen. Probeer meerdere eetmomenten op een dag in te plannen met . Voor je voeding is het belangrijk naar je lichaam te luisteren. Signalen als jeuk, buikpijn of slijmvorming na het eten van iets kunnen bijvoorbeeld duiden op dat je lichaam er niet goed op reageert en je dit minder goed kan verwerken. Dan kan je heel leuk je energie behoefte uitrekenen maar wie zegt dan dat je alles op kunt nemen uit je voeding?  Het is dus belangrijk je lichaam te leren kennen en daardoor tot een ritme te komen wat voor jou het beste is om te eten.

Specialiteiten

Favoriete Quote: 
The body achieves what the mind believes.
-Onbekend

IK WIL ADVIES
Boks/Kickboks Training
Voedingsbegeleiding
Spiermassa Aankomen/Sterker worden
Krachttraining
Lifestylecoach